Obraz wypukły, kwadratowy. Na jasnym, złotobrązowym tle sześć czerwonych kropek. Dwie pełne kropki - jedna przy górnej lewej krawędzi obrazu, druga bliżej prawego dolnego rogu. Pozostałe 4 kropki, z których 3 namalowane tuż przy krawędziach są niepełne, umiejscowione po dwie niedaleko prawego górnego rogu oraz przeciwnego, lewego, dolnego rogu. Obraz namalowany na płótnie naciągniętym na wypukłą formę z drewna - płótno przycięte równo do łuku formy w dolnej i górnej jej części, natomiast boki z lewej i prawej strony są podwinięte i przyczepione zszywaczami do odwrocia konstrukcji.
Na początku artystycznej drogi, który przypadł w okresie stanu wojennego w Polsce, Marek Radke (1952–) malował figuratywne obrazy będące krytycznym komentarzem ówczesnej sytuacji politycznej. W 1983 zdecydował się wyemigrować i tak od prawie czterdziestu lat mieszka i pracuje w Niemczech. Zaczął tworzyć trójwymiarowe, przestrzenne konstrukcje malarskie. Abstrakcyjne, geometrycznie budowane kompozycje, w których nie ma żadnych odniesień do rzeczywistości, jak słusznie zauważyła historyczka i kuratorka Muzeum Sztuki w Łodzi, Anna Saciuk-Gąsowska mają źródło nie w geometrii wykreślnej, ale w naturze, czyli geometrii wszechrzeczy. W pracach Radke, tak jak w naturze, chaos podlega elementarnym oddziaływaniom.
Od lat 90. ubiegłego wieku Radke tworzył obiekty-reliefy, wycinane w desce lub płycie MDF, zazwyczaj pojedyncze geometryczne kształty wyróżnione kolorem na monochromatycznym tle. Niedługo później przeszedł do form określanych przez siebie jako obrazy-obiekty, bądź formy rzeźbiarskie, angażujące również przestrzeń otaczającą dzieło. Radke aranżuje swoje ekspozycje w nieoczywisty sposób – prace wiesza na ścianach, jednak nie tylko, układa lub stawia na podłodze, wiesza pod sufitem. Kolejnym tropem, który podjął Radke w swoich twórczych poszukiwaniach jest promieniowanie ultrafioletowe. Przy jego pomocy podwieszone w galerii pomarańczowe, zielone, złote kule błyszczą jak nieziemskie obiekty lewitujące w kosmosie.
W swoim bogatym dorobku artystycznym Radke nie stroni od eksperymentów z materiałami, gry z kolorem, światłem, percepcją odbiorców. W 2018 roku w Muzeum Narodowym w Szczecinie miała miejsce jego indywidualna wystawa pod tytułem „Złoto, srebro oraz…”, na której przedstawiony został intrygujący, kolorowy świat przemawiający zarówno do intelektu jak i emocji widzów. Na wystawie tej pokazany został również obraz 09/08.
Marlena Chybowska-Butler