Półakt siedzącej kobiety. En face, głowa zwrócona w lewo. Twarz pociągła, oczy przymknięte, ciemne włosy z przedziałkiem z boku, czoło odsłonięte. Lewa ręka zgięta w łokciu spoczywa na piersi, prawa opuszczona. Biodra przepasane zieloną tkaniną, poniżej płaszczyzna czerwieni. Tło zielone z przetarciami ugru, niebieskimi. Wzdłuż bocznych krawędzi pionowe płaszczyzny przełamanej czerwieni.
Jerzy Fedkowicz był reprezentantem polskiego koloryzmu, który nauki pobierał w Moskwie, Petersburgu, Krakowie i Paryżu. W okresie pobytu w stolicy Francji zaprzyjaźnił się z Tadeuszem Makowskim, Janem Rubczakiem i Wacławem Zawadowskim. W czasie obowiązywania doktryny socrealistycznej zaczął tworzyć dzieła z tendencją do monumentalizacji form. Wówczas też dość ważną rolę odgrywała w jego pracach postać ludzka, często wypełniająca prawie cały kadr. Od 1954 w twórczości malarza widoczne jest szczególne zainteresowanie aktem kobiecym. Półakt młodej modelki z lat pięćdziesiątych XX wieku został zakupiony do zbiorów Muzeum Narodowego w Szczecinie w 1980 roku. Postać ujęta jest en face, z głową zwróconą w lewą stronę. Lewa ręka jest zgięta w łokciu i spoczywa na piersi, prawa zaś jest opuszczona. Biodra są przepasane tkaniną. Tło jest niejednolite, widoczne są przetarcia ugru i niebieskie. Wszystko zostało namalowane szorstko, z wyraźnym podkreśleniem struktury kładzionej farby.
Beata Małgorzata Wolska